Friday, May 12, 2006

E-Seminar Review: Brand Leadership


Columbia interactive - Brand Leadership - Professor Bernd Schmitt
This is a 3 part seminar with Professor Schmitt, from Columbia Business School.
It is a very good seminar, it uses several medias and Professor Schmitt is one of the most respected guys on the subject.
The first seminar talks about " What makes a Brand", brand core, brand id, brand execution, brand leverage and brand score.
Then he gives some examples of brands that had successfully created an identity and how this companies are managing the brand. The 2nd "Experiential Branding", in this seminar he explains the differences between the traditional marketing and the experiential marketing, making the distinction about the Strategic Experiential Modules (SEM) and Experience Providers.
and the last one is "Branding and the Creative Organization" where he explains how to align the organizations with the Brand promise, so they can deliver it to the customer. Professor Schimt has also a blog

http://www.meetschmitt.com/


http://ci.columbia.edu/ci/eseminars/0313s_detail.html


Este seminário é constituído de 3 partes e é dado pelo Professor Schimtt, da Columbia Business School. E´um excelente seminário, faz uso de diferentes midias e o Professor Schimitt é um dos mais respeitados no assunto. O primeiro seminário fala sobre "O que faz um Brand, quais são as partes que compõe uma marca." Ele fala do Núcleo, da Execução, Alavancagem e Score da marca. Ele também da alguns exemplos de marcas que tiveram sucesso ao criar suas identidades e como estas empresas estão gerenciando a marca. O segundo seminário é sobre a diferença entre marketing tradicional e "experiential marketing", explicando também o que são os Módulos Estratégicos de Experiência (SEM) e os Provedores de Experiência, E a última parte é "Branding e a organização criativa" no qual ele explica o processo de alinhamento das empresas e funcionários com a promessa do brand, para que o consumidor tenha a mais clara percepção possível do brand, através das diversas interações que ele tem com a empresa. O professor Schimtt também tem um blog.


http://www.meetschmitt.com/


http://ci.columbia.edu/ci/eseminars/0313s_detail.html

0 Comments:

Post a Comment

<< Home